Google+

fredag 21 oktober 2011

Skallebank och pump!

Idag ville jag riva av ett pass med gjutjärnsklumpen i högt tempo, snabbt och snärtigt för att slösa minimalt med tid. Jag studsade ner i källaren och bytte om. Väl ombytt insåg jag att jag behövde "länsa förpiken". Jag sprang snärtigt mot trappan och studsade upp för första trappsteget. Det var då jag kom på att det är ganska lågt i tak precis vid första trappsteget. Jag drog med andra ord skallen i taket, vilket inte var så skönt, men det orsakade ingen allvarlig skada. Inte så mycket som kan skadas ändå! Efter denna dåliga start på träningspasset gick det bättre. Jag körde igenom passet utan problem. Ca 30 min senare var jag klar och kunde konstatera att jag var mer eller mindre slutkörd, uppumpad och lagom skakig. Precis som det ska vara! Nu återstår det bara att invänta träningsvärken.

Dagens pass (KB 16kg):
2 x 40 KB Swing
2 x 30 KB Slasher to halo
2 x 40 Utfall KB i famnen
2 x 12 KB Bröstpress m situp
2 x 15 KB Framåtlutad rodd
2 x 30 KB Clean & press
2 x 15 KB bicep curl  
2 x 12 Bänkpress  (50 kg)

Inga konstigheter, samma pass som jag har kört nu ett tag, med nåt litet tillägg. Får se hur länge jag kör innan jag modifierar.

Trevlig helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar