Google+

onsdag 19 oktober 2011

This is almost Sparta!

Då var det dags igen. Det mer eller mindre obligatoriska lunchpasset genomfördes idag, med en dags vila sen förra passet. Idag körde jag lite spartansk 300-träning. Än så länge är jag inte uppe i 300 reps, men det går sakta framåt. Förhoppningsvis ska jag snart vara där. Däremot så måste jag fortfarande modifiera ett par övningar i brist på redskap. Jag har till exempel ersatt chins med latsdrag och box jump med knäböj. Den sistnämnda övningen får ju inte riktigt samma effekt eftersom box jump är en något mer explosiv övning jämfört med knäböj. Men det känns bra i benen, så det får duga. Direkt efter marklyft bränner det ganska bra i benen! En vacker dag kanske jag snickrar ihop en 60 cm hög låda och ställer i hörnet, fast då kanske den begränsade takhöjden ställer till det. Hjälm på?


Dagens genomförda pass såg ut så här:


15 x Latsdrag (vikt så du precis orkar antalet)
25 x Marklyft, 60 kg
25 x Knäböj, 60kg
30 x Armhävningar
25 x Floor Wipers med 60kg skivstång på raka armar
26 x Kettlebell Clean & Press, 16 kg (13/arm)
15 x Latsdrag 



Efter en väldigt kort vila gjorde jag några fler repetitioner av några väl valda övningar:


12 x Marklyft, 60 kg 
30 x Armhävningar
20 x Kettlebell Clean & Press, 16 kg (10/arm)
10 x Latsdrag



Det totala antalet repetitioner för dagen blir då: 233. Så det blev ett 233-pass. 233/300= c0,78. Man kan säga att jag är 78% Spartan... typ...


Just det, innan jag avslutade gjorde jag 2 x 12 Bicep curls med kettlebell (16 kg). Det räknas inte in i ovanstående pass eftersom den övningen inte ingår. Det var bara en lite beach-bonus-övning.


Lite soundtrack idag: To Victory från filmen 300!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar