Google+

onsdag 12 mars 2014

Känner mig mer blåst än vanligt

Alltså, motvind. Det är ju inte kul alls. Visst, det kan ju inte vara kul alltid, men nu börjar jag bli lite trött på att cykla till jobbet i motvind. Trots att det är nedförsbacke mer eller mindre hela vägen så står jag nästan still om jag inte tar i för kung och fosterland. Jag hatar motvind. Jag tar hellre uppförsbackar än motvind. Det enda positiva är väl att jag får medvind på hemvägen, men vinden lär väl vända under dagen. Cykelturerna till och från jobbet är ju i första hand transport och tanken är inte att jag ska vara helt slut när jag anländer till gymmet på morgonen. På väg hem är det inte lika noga, då gör det inte så mycket om jag är helt slut i benen. Däremot så tar det kanske lite för lång tid, vilket är jobbigt när jag ska hämta på dagis eller hinna iväg till simskolan. Det blir lite svårt att hinna med allt som ska hinnas med.

I morse blåste det onödigt mycket (allt mer än vindstilla är onödigt).Jag var på väg att strunta i morgonpasset och försöka på lunchen istället, men jag bet ihop. Däremot så körde jag inte så hårt med benen idag. Idag körde jag följande:

4x8 Bänkpress med kroppsvikten + 1x8 med lite lägre vikt
4x8 Lutad hantelpress
4x8 Flyes i kabelmaskin

4x8 Tricepsdrag, över huvudet
4x8 Tricepsdrag, enhands med omvänt grepp

4x8 Benspark
4x8 Bencurl

Det känns ganska bra nu, några timmar senare. Tror nog att det kan bli en ganska skön träningsvärk i morgon, vilket jag hoppas på. Tänkte köra fullt ös den här veckan inför nästa veckas resa. Jag kommer inte kunna köra på som vanligt när jag är iväg så det får bli lite ersättningsträning då. Jag har redan slängt ihop pass som kan ersätta de vanliga när jag är bortrest. Det blir övningar med kroppen som belastning istället för med fria vikter. Då kan jag köra på trots brist på gym. Tror nog att det ska funka. Det kommer ett inlägg längre fram med lite träning på hotellrum. Nu är det dags för lite fikapaus!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar