Google+

måndag 10 mars 2014

Dags att komma igen... igen...

Jag vet att jag har varit dålig på att skriva den senaste tiden. Jag ber mina läsare om ursäkt för detta, alla tjugo :-). Det blev en hel del skrivande för ett tag sedan, några seriösa inlägg till och med, inte bara träningsrapporter. En del respons, inte mycket men mer än vanligt. Det var kul! När jag blev förkyld och inte kunde träna på ett tag kom jag av mig lite, hade inte så mycket att skriva om. Det blir nog lätt så när det gäller träningsbloggar. Många inlägg om köttiga träningspass, uppnådda målsättningar och resultat. Upplägget funkar, planen håller och resultaten kommer. Vecka ut och vecka in. Sen kommer det ett hinder på vägen. En förkylning, en skada eller kanske bristande motivation. Träningen uteblir och inläggen likaså. Det är ju en träningsblogg! Utan träning inga inlägg, eller? Så blir det i alla fall för mig. Inspirationen att skriva försvinner och jag lägger av. Men det är ju egentligen helt fel, eller hur? Om det är något som är värt att skriva om så är det väl motgångarna? Hur jag tar mig ur dem, kommer tillbaka och håller mig till planen trots att det skiter sig ibland. Vad jag lär mig längs vägen och hur jag anpassar mig och kommer vidare, det borde väl inspirera eller? Jag började ju trots allt att skriva för att försöka inspirera lite, kanske hjälpa nån annan att komma igång. Då måste jag ju visa verkligheten, att det går aldrig helt enligt plan och förr eller senare kommer det motgångar. Det svåra är inte att tuffa på när allt går bra utan att bita ihop (bryta ihop?) och komma igen när det gått dåligt. Jag ska försöka bättra mig och hoppas att det fortfarande är någon som läser.

Hur som helst. Uppehållet den här gången berodde på lite av varje, inte bara dåliga saker. Förkylning, jobbresa och lite sportlov. Sportlovet var skönt, men lite dåligt med styrketräning. Jag har dock tränat en del, även om jag inte har skrivit om det. Det har blivit lite av varje, mestadels enligt planen, fast lite för lite. Den här veckan är jag dock hemma och som det ser ut nu så kommer jag kunna köra på som det är tänkt.

Idag blev det cykling till jobbet och ett pass på gymmet, rygg och mage. Förhoppningsvis klarar jag av att cykla hem igen utan att blåsa av vägen. På tal om vägen så är den så gott som snöfri just nu. Några isfläckar här och där men i övrigt fin. Hoppas alla får en bra vecka!

Suddig och sned, men fjällen syns i alla fall

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar