Google+

måndag 3 mars 2014

Inte mycket att hurra för...

...förutom havreflarnen. Efter att ha varit förkyld i 10 dagar utan träning så kom jag igång igen så smått förra veckan. Det blev styrketräning och cykling i torsdags och fredags. I fredags blev det i och för sig inte så mycket cyklat som jag hade hoppats på eftersom jag fick punktering efter 4 km på väg hem från jobbet. Det fanns inte så mycket att göra åt saken med tanke på att jag inte hade några grejer med mig. Så jag fick snällt ställa cykeln vid närmsta busshållplats och göra det enda rätta. Jag snörde på mig löparskorna som jag hade i ryggsäcken och körde en snabbmarsch hem. Att ta bussen var inget alternativ, jag hade ju skorna med mig. Jag hade även en ryggsäck full med kläder (och en flaska vin), så det blev löpning i lugnt tempo med inslag av rask promenad i de värsta backarna. Ville inte vara helt slut när jag kom hem. Fikat på jobbet en stund innan avfärd underlättade inte löpturen, min mage gillar inte direkt löpning efter en massa havreflarn och mandelflarn. Goda var de, men de passade inte som uppladdning för min del.

Det var havreflarn av den här modellen som inte var en bra uppladdning

I helgen har det inte blivit så mycket tränat, inget alls faktiskt. Eftersom det har blivit ny månad så skulle det kunna passa med en summering av månaden. Men den ser så tråkig ut med en massa sjukdagar så jag struntar i det. Dessutom kommer det bli lite si och så med planeringen den kommande tiden på grund av arbete och kurs på annan ort. Nu i veckan blir det en liten utflykt vilket innebär att jag inte har tillgång till gymmet. Jag får försöka springa och köra BRAK istället. Torsdag och fredag har jag sportlov, så då blir det nog inte så mycket styrketränat heller. Lite längre fram har jag en kurs inplanerad vilket också innebär taskig tillgång till gym. Det kommer nog bli lite mer löpning ett tag, förhoppningsvis kommer jag igång med styrketräningen igen efter det.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar