Google+

torsdag 27 mars 2014

En liten lägesrapport.

Tjolahopp tjolahej. Snön har varit borta från vägarna hela veckan, cyklingen har gått bra. Mitt mål att cykla 1500 km under vintern (november-april) går framåt. Distansen är baserad på cykling till och från jobbet minst tre dagar i veckan under perioden. Varför bara tre dagar, kanske ni tänker. Varför inte varje dag? Eftersom jag försökte vara lite realistisk så insåg jag att det alltid faller bort dagar, sjukdom och VAB är svårt att undvika. Tjänsteresor är också något som innebär svårighet att cykla till jobbet. Dessutom hade Östersunds kommun en utmaning som innebar ungefär samma sak, så jag körde på det. Men eftersom jag inte bor i Östersunds kommun så fick jag köra en egen utmaning.

Hur som helst så meddelade min smarta telefon att jag gör framsteg. Alltid trevligt. Förhoppningsvis så ska sista biten gå bra. Så länge jag får vara frisk och inte fara och flyga för mycket så hinner jag nog i mål.


Idag vaknade jag ganska tidigt och var på gymmet redan 06:30. Skönt att få gymmet för mig själv. Jag körde ett pass axlar och armar. Ett ganska trevligt pass. Tungt blev det.

6x6 Hantelpress
6x6 Lyft till hakan
6x6 Lyft åt sidan
6x6 Skivstångscurl
6x6 Hantelcurl
6x6 Omvända curl
6x6 Kabelcurl

Jag har kört tre pass de senaste tre dagarna och det känns att det inte har blivit lite lite veckorna innan eftersom träningsvärken är ganska rejäl. Riktigt skönt. I morgon ska jag köra det långa BRAK-passet, bara för att. Jag har ju med det i planen, så det är bara att köra på.

Jag har drygt tre veckor kvar av det nuvarande upplägget. När det är slut ska jag börja ett nytt. Just nu funderar jag på att skippa BRAK-passen och dela upp träningen med fria vikter på fler dagar, så att varje muskelgrupp tränas en gång per vecka. Jag hoppas att återhämtningen blir bättre. Tänkte testa det ett tag och se vad som händer.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar