Google+

fredag 11 april 2014

Vägen bakom och vägen framåt!

Hej och hå. Då var det dags för lite redovisning av genomförd fysisk fostran. Det har i vanlig ordning blivit lite av varje. Ni som kanske läser lite då och då är väl vana vid hur det brukar se ut. Cykla hit och dit, styrketräna lite och spring en sväng på helgen. Det har varit mitt upplägg under vintern. Nu börjar jag närma mig slutmålet med cyklingen i vinter. Jag skulle förmodligen kunna ropa hej innan jag är över bäcken, men det gör jag inte, för säkerhets skull. Man vet ju liksom aldrig.

I går avvek jag lite från upplägget och lät cykeln vila. Jag tog i stället på mig skorna, packade ner lite havregryn och ombyte i ryggsäcken och sprang till jobbet. Eftersom jag är gammal orienterare så försökte jag springa raka vägen istället för att följa landsvägen. Det resulterade i att jag kunde putsa distansen med en km. Det var ganska skönt att starta dagen med 12 km löpning. Det hade kommit lite snö under natten, så vägen var täckt av ett tunt lager snö. Resten av dagen blev det vila och jag lyckades dessutom få skjuts hem. Jag sprang självklart med mina nya tights från Asics (tack för dem www.svettig.se) och idag känns benen pigga och näst intill oberörda. 

Vägen bakom!

Vägen framåt!

Bilderna får symbolisera att jag snart lägger vintern och dess träning bakom mig och gör som kungen, vänder blad. I och med morgonens cykeltur så passerade jag 90% av mitt mål att cykla 1500 km mellan 4 november och 30 april. När jag är färdig med det så hoppas jag att temperaturen har stigit så pass att jag kan börja cykla helt och hållet på räcern utan att riskera halka. När räcern åker fram räknar jag med att cyklingen tar lite mindre tid och kraft så att jag orkar springa lite mer. Jag hoppas att mitt nya upplägg kommer att funka och att jag orkar genomföra det. Det ska bli mer löpning och fortsatt styrketräning och cykling. Det är dags att bli uthållig igen så att jag kan springa längre än vad jag gjort tidigare.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar