Google+

tisdag 9 juni 2015

Bra start på veckan!

Två dagar in i veckan och jag har fått till lite trevlig träning. Igår (måndag) blev det lite av en mjukstart på veckan. Jag tog bussen till jobbet och körde det första av veckans tre styrkepass på lunchen. Jag har till slut hittat ett enkelt upplägg som jag tror kommer funka bra som lite underhållsträning. Varje vecka kör jag tre pass. Ett pass med pressövningar, ett pass med dragövningar och ett ben/magepass. Jag kör igenom hela kroppen en gång per vecka med andra ord. Jag får se hur det känns efter ett tag. Kan hända att jag känner att jag ka köra lite fler pass när jag väl kommit igång med konditionsträningen. Men just nu är det konditionsträningen som har prio 1.

Idag har varit en riktig kondisdag. Inte kondis som i konditori, även om det också är trevligt, utan kondition. Jag möttes av solsken och relativt lite vind när jag klev upp i morse. Jag studsade (med studsa menar jag egentligen släpade mig upp) ur sängen. Efter att ha skrotat runt en stund och klätt på mig och packat cyklade jag till jobbet. Solskenet höll i sig under större delen av turen. Det var skönt, trots att det bara var 3 grader. Jag kom fram till jobbet pigg och igång. Väl där blev det frukost i form av havregrynsgröt förstärkt med lite vassleprotein blandat med mjölk. Tänk havregrynsgröt med O''Boy. Hur gott som helst! Så där efter ett tidigt pass tycker jag det känns bra att fylla på med lite extra protein.

Morgontur på cykeln

Gröt alltså...


När det började närma sig lunch bytte jag om och gav mig ut på lite distansträning. Jag fick då tillfälle att testa mina nya skor (Asics Gel-Kayano 21) för andra gången och även ta en första runda med mina kompressionstights från Rehband som jag just nu testar åt www.sportsmart.se. Jag ska ta några fler rundor innan jag knåpar ihop en ordentlig recension. Hur som helst så blev det en tur på 8-9 km. Ganska lagom faktiskt.

Som avslutning på dagen så cyklade jag hem. Det var inte soligt längre och vinden verkade ha vänt, lite eftersom den blåste från sidan. Jag fick lite hjälp här och där, men inte mycket. Ganska typiskt. Nu blir det vila i soffan resten av kvällen.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar