Google+

fredag 23 juli 2010

FM Atlet

Igår var det dags för FM Atlet. Mer eller mindre otränad när det gällde styrkan så var jag inte direkt inställd på några höjdarresultat. Jag har inte tränat styrka (läs bänkpress och chins) med nån vidare regelbundenhet sedan, innan jul kanske. Det har blivit nån enstaka gång då och då. Det började på förmiddagen med bänkpress och chins. Jag gick på 85kg och det gick bra, det slutade med 93kg. Antalet chins jag lyckades klämma ur kroppen blev 15. Inte överdrivet imponerande!
Efter lunch var det dags för milen. Löpning har jag tränat lite mer den senaste tiden, så jag hoppades på en bra tid. Efter en ganska varm och jobbigt löptur gick jag i mål på 41:34, vilket råkar vara nytt personbästa. Snart kanske jag lyckas ta mig under 40 min! Det räckte dock inte till med än brons, 82 poäng.

Trevlig helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar