Google+

lördag 23 oktober 2010

Flyttpackning och kettlebell!

Idag har vi ordnat barnvakt, Maj är hos farmor och farfar och har det skoj. Jag och Anna passar då på att packa och fixa inför flytten. Eftersom jag inte tyckte det var tillräckligt jobbigt så tränade jag en liten stund precis innan lunch. Jag gick en rond med min kettlebell, den vann precis som vanligt. Jag fick ge upp efter ca 20 min. Jag gjorde följande övningar:

Uppvärmning:
25 knäböj, utan vikt
25 utfall, utan vikt

Sen gjorde jag i en följd (med lite vila då och då):
Push up - 25

Push up med underarmarna i golvet - 2x12 (ligg som i planka och sjunk ner med bröstet så skulderbladen möts, tryck sen upp max så de delar sig.)
Plank walk up - 20
KB Floor Press - 15 + 10
KB Framåtlutad rodd - 25
KB Drag till hakan - 25
Slasher - 20 + 30 (10 + 15 per sida)
KB Figure 8 - ca 30 sekunder, varierande håll

Det var inget långt pass, men med lite tempo så känns det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar