Google+

tisdag 12 oktober 2010

Kallt, mörkt och ensamt!

Så kan man beskriva min start på dagen. Inte så farligt som det låter egentligen. Jag hade satt väckarklockan på 0600 för att hinna med en löptur innan frukosten. När larmet gick så låg jag kvar ett par minuter och funderade på om jag verkligen skulle orka gå upp ur sängen och sticka ut och springa. Jag lyckades till slut vinna över latmasken och ta mig ur sängen.
Jag sprang en liten runda på strax under 5km och det tog 22min, ca. Det var inte överdrivet mycket folk ute, men en och annan hundägare stötte jag på längs vägen. Det som dock verkade lite skumt var pojken med skolväska som någon förälder lämnade av vid skolan kl 0615. Kanske lite väl tidigt. Den lilla stackaren lär väl fått vänta utanför i mörkret och kylan tills skolan började. Sånt folk!

Nu ska jag kolla på tv och äta nachochips. Helst skulle jag vilja titta på biggest loser samtidigt, men det har jag missat. Det får blir nåt annat hjärndött. Kanske ska skriva en bok... tål att tänkas på. Trevlig kväll!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar