Google+

måndag 4 oktober 2010

Äckeltyskar och friterad kyckling!

I går kväll anlände jag till Halmstad efter en veckas resande. Det började för en vecka sedan när jag än en gång åkte till Tjörn för att jobba. I mitten av veckan åkte jag vidare till Arboga för att gå på kurs. I torsdags hälsade jag på min käre far i Stockholm och fikade lite med mina kusiner, eftersom min far fyllde år i helgen! Grattis!
I fredags började helgens resande. Jag for iväg till Berlin. Huvudstad i ordingen och redans huvudstad. Nu för tiden är det helt ok att nämna kriget, de gör det ganska ofta själv. De har till och med stora minnesmärken som de stoltserar med. Under tiden i berlin stötte vi på en hel rad olika tyskar. Äckeltysken var en av dem. Han satt på en parkbänk och spelade lite fickpingis medans folk gick förbi. Skäms man får man vara utan antar jag. Lite senare stod han och försökte ragga upp ett par tjejer på en poster i ett skyltfönster. Inte helt bright kanske.
Några andra som vi såg under vår tytskspotting var joggingtysken, rakad-skalle-med-dreadlocks-i-nacken-tysken, cykeltysken, lederhosentysken, uteliggartysken m fl.

Vad gör man när man är i tyska huvudstaden? Gör man något typiskt tyskt? Ja visst. Här följer några bilder på typiskt tyska inslag Berlin :-)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar