Google+

tisdag 26 oktober 2010

Äntligen fick jag Lyxsviten!

Igår när jag checkade in på Hotellet fick jag rum 15. Ett rum som jag ännu inte bott i. Jag fick en känsla av att det kanske inte var ett av de minsta rummen redan när jag fick nyckeln. När jag öppnade dörren så såg jag att jag hade rätt. Jag hade fått nyckeln till en av lyxsviterna! Det var inte heltäcknigsmatta utan nån slags trägolvsimitation, det fanns en vanlig matta, en soffa, en dubbelsäng, ett skrivbord och ett litet bord på hjul. Vad mer kan man önska! Det fanns dessutom ett stort fönster med utsikt över Skärhamn, hade det varit ljust hade jag nog till och med sett havet, eller hamnen, men ändå! Lyxsvit med havsutsikt är aldrig fel!

I vilket fall som helst bytte jag om till träningskläder och satte på varenda reflex jag kunde hitta och gav mig ut och sprang min numera vanliga runda. Detta gjorde jag vid 19-tiden, innan middag. Det gick ganska lätt, inga större problem. Rundan är som jag skrivit tidigare 5,6 km och igår tog det 26 min att springa den. Inräknat i tiden är ett litet stopp vid någons trädgård för att kolla ifall stockrosorna hade blivit klara med sina frökapslar. Jag blev dock besviken när jag insåg att vedebörande hade kapat ner dem, så det bidde inga frön. Sad, but true!

Uppladdning: Lunch kl 1215, köttfärslimpa. Tack mamma!
Musik: Queensrÿche - Operation Mindcrime (lyssna ifall ni inte gjort det!)

Ha en bra dag!

2 kommentarer :

  1. frökapslar? vad ska du ha det till?? har du fått köttfärslimpa av morsan?! åh gott ...

    SvaraRadera
  2. Jag hade tänkt plantera dem någonstans. I en kruka till exempel och sen titta på dem när de växt upp! Ja, köttfärslimpa fick jag :-) Vi var där och åt en kväll och då fick jag rester! Inte illa!

    SvaraRadera