Google+

måndag 11 oktober 2010

Helgens träning!

I helgen blev det faktiskt lite tränat. Jag sprang en sväng och styrketränade lite. Eftersom jag är lite vek just nu så delade jag upp det på två dagar. Jag ska förhoppningsvis inte behöva göra det lika mycket när jag kommit igång igen.
Löpningen blev en tur på 9km ute på landsbygden runt fyllinge. Det gick ganska lätt, jag höll i och för sig inget högt tempo. Jag har en liten, liten idé att jag ska springa nåt lite längre lopp nästa år, så jag tänkte börja redan nu och försöka hitta ett lagom tempo och öka distansen efterhand.
Styrketräningen bestod av några övningar med min kettlebell:
- Kettlebell Floor Press 15, 10 @16kg
- Slasher-to-Halo 3 x 20 (10 åt vardera håll)
- Bicep curl, horngrepp 3 x 20
- Tricep press 2 x 15 @16kg

Övningarna tränade bröst, mage, triceps och biceps! En bra mix. Idag har jag lite träningsverk, mest i triceps men det känns bra att veta att det tog!

Jag funderar på att ta en liten tur innan frukosten i morgon! Är det en bra idé?

2 kommentarer :

  1. Personligen springer jag(när jag väl får mig för) alltid innan frukost. Antar att det är olika för alla, Johan t.ex. skulle aldrig klara sig utan mat i magen. Jag måste vänta flera timmar efter jag ätit....

    SvaraRadera
  2. Jag måste oftast vänta länge efter jag ätit, lite beroende på vad jag ätit. Men direkt efter en grötfrukost går också ganska bra. Det går inte bra efter att jag ätit rökt lax eller kebabpizza :-)

    SvaraRadera