Google+

torsdag 21 oktober 2010

Straff och snö!

Då har väl vinter kommit. Det snöade lite idag, på Tjörn. Men det har tydligen snöat även i Halmstad, så nu är det väl fullständig panik när "snökaoset" har kommit till södra Sverige. Dags att slänga på vintersulorna och lägga ut bävernylonoverallen i bilen ifall man får motorstopp längs en ödslig väg. Kanske ska lägga ut lite ved och några konservburkar också... Som tur var så blev det plussgrader igen och torrt på vägarna, så hemresan gick bra.

Som straff för att jag inte sprang i går morse så sprang en lite längre runda igår kväll. Jag hade siktat in mig på en ca 9km lång tur. Första halvan gick bra, det gick ganska fort och lätt. Det berodde på medvinden insåg jag när jag vände. Tillbaka gick det tyngre. Dessutom fick jag ont i magen när det var ett par km kvar så jag fick gå sista biten. Totalt sprang jag ca 7-8 km och gick sista biten till hotellet. Men det var kanske bra med lite nedvarvning. Nästa gång jag ska springa ska jag försöka se till att ha ätit lite vettigare under dagen.

Nu tar jag helg. Imorn drar vi till Ullared och shoppar loss, sista helgen innan lön...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar