Google+

torsdag 26 december 2013

Diverse maxtest och slentrianträning...

Det är skönt med lite jullov, tycker jag. Det har hittills varit väldigt vilsamt och min avsikt är att det ska fortsätta så. Det blev ju visserligen en halvmara i måndags, som följdes av en dags förkylning. Just nu är det mest lite rossligt i rören, men inte så farligt ändå. Efter att ha vilat ett par dagar så tog jag och fadern en sväng till gymmet för lite styrketräning. Eftersom jag befinner mig mellan träningsperioder så hade jag ingen direkt plan när jag kom dit utan gick mest runt och drog och lyfte lite varstans. Det enda jag egentligen hade tänkt innan var att jag skulle göra lite maxtest för att se hur jag ligger till. Här är resultatet:

Armhävningar: 65 i följd
Sit-ups: 75 i följd, därefter började tempot bli lite för lågt tyckte jag.
Chins: 15. Jag borde kunna göra fler i följd, men jag hade väl en dålig dag.

Sen gjorde jag även några försök på Max i bänkpress, mest för skojs skull. Jag har inte tränat bänkpress på ungefär ett år, så jag hade inga förhoppningar. Även om jag gjort en väldans massa armhävningar så har det mest varit bra för uthålligheten och inte för maxstyrkan. Men jag slängde på 90 kg vilket jag klarade utan problem. Därefter ökade jag lite "lätt" till 100, ingen minns en fegis, även det gick vägen. Sista försöket gjorde ja på 105, vilket inte gick. Det var nog inte så långt ifrån, men nära skjuter ingen hare (förutom med handgrant motsv.) så jag fick nöja mig med 100 kg. Jag är ändå nöjd med det med tanke på att jag inte kört bänkpress på ett år. Det ska bli intressant att se vad lite styrketräning med fria vikter kan ge för resultat under nästa år. 

Nu blir det mat! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar