Google+

måndag 2 december 2013

Armhävningar! De e' nice!

Det verkar som att lunchträning kan vara det som passar mig bäst när det gäller lite längre pass. Tidigare har jag tränat direkt på morgonen, men de passen var oftast kortare pass på ca 30-40 min. När passen började ta längre tid, upp mot en timme, så blev det jobbigt. Kroppen och framförallt magen var inte lika pigga på att träna som jag var. Idag körde jag samma långa styrketräningspass som jag gjorde två gånger förra veckan och det gick bra idag också. Det tog något längre tid än förra veckan eftersom det var mer folk på gymmet, så jag kunde inte gå direkt från övning till övning utan fick improvisera lite för att kunna göra dips. Men efter en stund fick jag fullt tillträde till bänkar mm så att jag kunde köra på för fullt. Just nu är jag ganska slut i överkroppen, men det ska nog gå bra att cykla hem och ta en lite löptur ändå. Jag springer ju trots allt inte med överkroppen.

Idag utlyste de en utmaning på facebooksidan "Vi som älskar att träna". Den går ut på att göra 10 armhävningar för varje vaken timme per dag. Jag räknar med att jag är vaken ca 17 timmar, vilket ger 170 armhävningar per dag. Efter dagens pass ligger jag väl ett par dagar plus, vilket känns skönt. De uppmanade oss att lägga upp antalet armhävningar och gärna en bild också. Inte helt lätt att ta en bild på sig själv under tiden som man gör armhävningar, men det gick.

Dagens pass:
20x20 Armhävningar
20x25 Sit-ups
5x12 Chins
20x15 Dips

Egentligen är jag emot att ta bilder på gymmet, man ska ju träna och inget annat. Men gjorde ett undantag för utmaningens skull. Det var allt. Slut! Frågor?
Mindre lyckad bild
Riktigt kass bild. Lika mycket ur fokus som jag just då.
Den enda bilden som blev någorlunda lyckad

Edit: Kom på att jag skrev fel antal armhävningar på sidan "Vi som älskar att träna". Gjorde därför 100 till under eftermiddagen för att kompensera. Funderar på att fortsätta göra armhävningar alla dagar, bara för att. Kan vara kul och se hur många jag skrapar ihop.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar