Google+

söndag 15 december 2013

Lite adventsträning, helt enkelt

Då är det snart slut på den här helgen och dags för en ny och fräsch träningsvecka. Men inte riktigt än, det är några viktiga saker kvar för mig att göra, som att käka chips och turkisk peppar-kola. Inte jobbigt alls. Helgen har varit bra, trots en massa teknikstrul med en nyköpt pryl. Men den är igång nu och funkar som den ska, nästan i alla fall. Men jag är nöjd. Igår blev det en utflykt till svärmor där det bjöds på god mat. Jag somnade en stund på soffan den här gången också. Skön soffa det där. Det blev även en massa kakor, vilket var trevligt eftersom det är gott med kakor.

Idag blev det lite hopp och lek i snön, för barnen i alla fall. Jag skottade snö, så nu har den svinhala isen kommit fram igen, men jag slängde på lite grov grus (stenkross) så när man halkar gör det lite extra ont när man landar. Eftersom det idag är tredje advent och den 15 dec så stack jag ut på ett långpass (långt för mig i alla fall) och sprang 15 km, dagen till ära. Funderar på om jag ska följa samma upplägg även fjärde advent, men får se om jag orkar. Turen gick i alla fall bra. Jag höll ett lugnt och behagligt tempo. Isen och snön såg till att jag inte sprang för fort. Taskigt fäste bitvis, trots dubbade skor. De sista 4 km gick uppför, vilket också hade viss inverkan på tempot. Men det var fint väder att springa i så jag är nöjd!

Frösön på andra sidan av Storsjön
I morgon är det måndag och dags för ett lunchpass. Det ser jag fram emot. Nu är det inte många pass kvar enligt planen. Måste börja fundera på vad som ska hända härnäst. Tror dock att jag väntar med att dra igång nåt nytt tills efter årsskiftet.

Har ni andra tränat nåt idag eller är det vilodag idag kanske?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar