Google+

måndag 9 december 2013

Besök, Mackmyra, Yoda och styrketräning!

Efter en fullmatad helg är det ganska skönt med måndag. Helgen har varit full med aktiviteter och lite sjukdom. Det började egentligen redan i torsdags med fruns födelsedag, sen rullade det på. I torsdags hade vi födelsedagsfirande med gäster på middag. I fredags väntade vi besök av min syster med familj, så jag hade tagit ledigt för att hämta dem på flyget. Men på grund av lite oväder i södra Sverige så blev de 7 timmar försenade, så jag var hemma med barnen och bakade pepparkakor (vilka vi förmodligen inte kommer att äta på grund av senare händelser).

Precis när jag skulle åka iväg och hämta dem blev yngsta bergtjejen magsjuk och spydde i hallen. Vi trodde först att det berodde på att hon satt i halsen så jag åkte till flyget och hämtade gästerna. På väg hem fick vi dock veta att hon spytt igen så gästerna bokade hastigt ett hotellrum och jag åkte dit och lämnade dem. Under natten till lördag sov alla på olika ställen, i ett försök att minska spridningen. I lördags åkte jag och äldsta bergtjejen in till stan och träffade våra gäster. Det blev lite lek i Badhusparken och en lunch på stan. Efter det var alla ganska trötta så jag körde hem dem till hotellet och oss själva till huset.

På kvällen blev det en trevlig middag på stan (på Sir Winston), för alla utom sjuka lilltjejen (som nu var pigg och busig som vanligt) och frun. Under middagen bestämde vi att det nog kunde funka med ett besök i vårt hus under söndagen, så att gästerna fick se huset och träffa hela högen innan de skulle flyga hem igen. Det blev ett trevligt besök med massa bus, lek, pulkaåkning och köttmiddag innan jag skjutsade dem till flyget.

Sabbath spanade på gästerna när de skulle åka hem. Skönt med lugn och ro igen!
Det blev inte riktigt som planerat men trevligt ändå. Det blev en del hämtande och lämnande och alternativa sleeping arrangements men det löste sig bra ändå. Jag han dessutom också fylla år, under söndagen. När gästerna var lämnade och barnen sov blev det en stilla kväll i soffan framför På Spåret och Allt för Sverige på SVT Play. Jag tog till och med en liten skvätt av födelsedagspresenten, Mackmyra Svensk Rök.
Mackmyra Svensk rök och en RUSH-film. En riktig helkväll!
Vem vill inte bli väckt av en Yoda-klocka?
Med en sådan helg i bagaget så kan man ju tycka att en viss seghet skulle infinna sig denna morgon, men det var inte så farligt. Jag vaknade inte innan väckarklockan (som jag fick av bästa Ida) men ändå ganska pigg. Det blev ett styrkepass på lunchen och det gick förvånansvärt lätt. Tror att förra veckans träning, med massa armhävningar ändå stärkte mig. Det blev ju trots allt 1560 armhävningar totalt under veckan. Hur som helst rev jag av det numera sedvanliga passet:

20x20 Armhävningar
20x25 Sit-ups
5x12 Chins
15x15 Dips

Det tog strax över en timme och idag blev jag knappt svettig. Det verkar som att det ger resultat.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar