Google+

måndag 16 december 2013

Efter 400 armhävningar kommer entrecote!

Vissa matlådor är helt enkelt bättre än andra, sett till innehållet. I helgen impulsköpte vi 10 kg närproducerat nötkött från Fjöset utveckling AB i Myckelåsen utanför Östersund. Det blev 5 kg färs och 5 kg styckdetaljer. Bland annat ryggbiffar som vi tillagade igår och åt på enklaste sätt med klyftpotatis och bearnaise. Ryggbiffen var hur bra som helst! Köttet gick tyvärr åt men det blev över av potatis och bea, som tur var hittade jag en bit grillad entrecote i frysen som fick bli dagens lunch. Inte helt fel. Det blev en väldigt trevlig lunch efter ett pass på gymmet.


Innan jag slukade lunchen var jag som sagt på gymmet och tränade lite. Det blev det numera vanliga BRAK-passet:

20x20 Armhävningar
20x25 Sit-ups
5x12 Chins
20x15 Dips

Efter lunchträning och köttlunch kommer kroppen antagligen att vilja gå i dvala, men så kan det vara. Insåg under dagens pass att jag är inne på sista veckan, så jag blir klar lagom till jul. Det känns skönt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar