Google+

torsdag 9 januari 2014

Gårdagens träning

Det verkar nästan som att ordningen börjar återställas efter julledigheten. Igår morse vaknade jag innan klockan ringde. Jag gick upp 05:23, vilket är något tidigare än planerat. Efter cykelturen till jobbet körde jag följande övningar:

Bänkpress (Bulgaren*)
3x12 Hantelpress, lutad bänk
3x12 Cable flies
3x12 Tricepsdrag med rep, över huvudet
3x12 Tricepsdrag, enhands
3x12 Benpress
3x12 Benspark
3x12 Bencurl, sittande

*Bulgaren är ett upplägg som syftar till att öka i maxstyrka. Ta reda på din maxvikt och kör enligt nedan:

8 reps på 60% av maxvikten
1 reps på 95% av maxvikten
7 reps på 65% av maxvikten
2 reps på 90% av maxvikten
6 reps på 70% av maxvikten
3 reps på 85% av maxvikten
5 reps på 75% av maxvikten
4 reps på 80% av maxvikten

Eftersom jag lyfte 100 under julen så blev det ganska lätt att beräkna i mitt fall, vikterna för mig blev helt enkelt procentsatsen vid respektive set.

I dag är det dags för en löprunda. Planen just nu är att jag ska göra det på lunchen, lika bra att få det gjort. Cykelturen hem lär bli lite extra tung, men så kan det vara. Vad har ni för träningsplaner idag?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar