Google+

onsdag 15 januari 2014

Seg start på veckan

Då ska vi se. Efter en helg med för lite sömn, pga betatestning av kommande PC-spel (Elder Scrolls Online) var jag ganska seg i måndags. Nu tror jag att jag har återhämtat mig något, men för att vara på säkra sidan så tog jag en dags vila från cyklingen för att ger kroppen lite vila. Det är ju trots allt lite jobbigare att cykla nu, i -17, än vad det är på sommaren. Men jag gnäller inte, det härdar och stärker viljan, hoppas jag. Dagens vila från cykling innebär också att jag var tvungen att ta bussen, för första gången på ett bra tag. Jag laddade kortet med förhoppningen att det ska räcka länge. Så länge jag cyklar 3-4 ggr per vecka är jag nöjd. Då håller jag mig till planen.

Här trivs jag!
Hur som helst. Jag har lite redovisning av träning att ta igen. I går (tisdags) cyklade jag till jobbet i vanlig ordning. Kändes något piggare än i måndags, men fortfarande seg. Därför blev det ingen styrketräning förrän på lunchen. Lunchpasset blev första försöket på det Långa BRAK-passet som är nytt för den period som jag gått in i nu (Period III). Passet jag genomled ser ut enligt nedan:

Set RepsÖvning
325Armhävningar
315Dips
310Chins
310Ryggresningar, med "simtag"
212Hängande knälyft, vänster/höger
212Hängande knälyft, raka
212"8-count body builders"
212Utfall
425Crunches, böjda ben
425Benspark, på mage
315Knäböj
310Chins, brett grepp
315Bålrotationer
310Pull-ups, sida till sida

Jag kör en grupp övningar i taget (grupperade enligt färg). Jag kör ett set av varje övning i taget tills jag har gjort alla set innan jag går vidare till nästa grupp. Det blir alltså 3 "varv" av första gruppen, 2 av andra osv. Då behöver jag inte lägga en masa tid på att stå och vila. Effektiv vila kanske man kan kalla det. Hur som helst så var det jobbigt. Det märks att jag inte tränat så mycket BRAK sedan innan julledigheten. Men det ska nog ordna upp sig snart.

Idag var det dags för ett styrketräningspass med fria vikter. Inget revolutionerande:

Bröst:
Bänkpress, bulgaren (totalt 36 reps)
3x12 Hantelpress, lutad
3x12 Flies, cable cross

Triceps:
3x12 Tricepsdrag, över huvudet
3x12 Tricepsdrag, enhands

Ben:
3x12 Benpress
3x12 Benspark
3x12 Bencurl, sittande

Ha det gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar