Google+

torsdag 16 januari 2014

Min hjärna är konstig

Allas hjärnor fungerar nog olika. Vi är bra på olika saker och våra hjärnor verkar välja att lagra olika information. Ibland är det vettig information, men i mitt fall oftast inte. Min hjärna verkar tycka att filmcitat och skådespelares namn och medverkan i filmer är värt att lagra. Oftast inte särskilt användbart.

Ibland får den även för sig att upprepa en irriterande låt om och om igen. Ibland dyker låten upp från ingenstans, men ibland hör man den och sen sitter den där. Hela dagen. Idag har jag fått en låt på hjärnan, den är visserligen ganska underhållande så det gör inte så mycket. Jag tänkte dela med mig av den.


Men förutom att lagra onödig information och irritera mig med jobbiga låtar så funkar den ganska bra. Just för tillfället kommer hjärnan och kroppen bra överens. Kroppen gör som jag vill och jag orkar med träningen. Hjärnan sätter inga käppar i hjulet genom att få mig på andra tankar. Den säger inte åt mig att sitta i soffan och slappa samtidigt som jag trycker i mig havre- och kokoskakor istället för att träna. Den säger att jag kan göra både ock. Den verkar må bra av all träning, annars hade den nog sagt ifrån. Så länge den delen fungerar är jag nöjd. Då kan jag ta de andra egenskaperna också.

Idag skärpte jag mig och cyklade återigen till jobbet. Bara -12 så det blev utan ninjamössan. Skägget gjorde sitt och skyddade delar av ansiktet. Underskatta inte ett ordentligt skyddsskägg. Har du inget eget finns det att köpa. Väl framme blev det ett pass styrketräning. Det blev axlar och armar idag.

Skyddsskägg
Ha en bra dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar