Google+

torsdag 23 januari 2014

Ett vanligt inlägg, helt enkelt

Efter mitt förra inlägg som var ganska lång (eller, typ väldigt långt) tänkte jag hålla det kort den här gången.

För det första. Jag kommer lägga upp ett recept på min shake när jag experimenterat klart. Komplett med näringsinnehåll och hela rubbet. 

För det andra har jag faktiskt tränat, även om jag inte skrivit om det. Jag var liksom upptagen med att skriva om havregryn och sånt. Havregryn är bäst, och det är inte bara jag som säger det. Jag är inte sponsrad av AXA eller annan havregrynsleverantör, jag tycker det ändå. Jag måste ha varit en häst i ett tidigare liv. Men om AXA ser detta och vill sponsra mig så är jag öppen för förslag. Typ ett paket havregryn i veckan låter som en bra start tycker jag.
Har inget med inlägget i övrigt att göra men bilder på fika brukar få många besök

För det tredje, så tappade jag tråden under "för det andra" så nu ska jag berätta om min träning. Jag har tränat enligt plan, mer eller mindre. Planen är levande så jag justerar fortfarande. Hittills har veckan sett ut så här:

Måndag:
Kondition: Cykling, 26 km (till/från jobbet)
Styrketräning: Rygg och mage
Tisdag:
Kondition: Cykling, 26 km (till/från jobbet)
Styrketräning: Lång BRAK (se träningsprogram)
Onsdag:
Kondition: VILA
Styrketräning: Bröst, triceps och ben
Torsdag:
Kondition: VILA
Styrketräning: Axlar och biceps

Jag har mer eller mindre bestämt att onsdagar är vilodag från cykling. Idag blev det vilodag eftersom det blåser nåt vansinnigt och jag ska hämta på dagis. Det tar för lång tid att cykla hem i motvinden, så jag skulle behöva flexa ut för att hinna hem. 

Den uppmärksamme kanske undrar var löpningen tagit vägen? Enligt ursprungsplanen ska jag springa två pass i veckan. Men jag tänker att cyklingen gör sitt mån-fre, sen kör jag ett längre pass på helgen. Just nu springer jag mest för att hålla igång löpningen, inga direkta krav på kvalitet. Frågor på det?

Ha en bra dag. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar