Google+

torsdag 4 september 2014

Efter vila kommer träning!

Trots lite dåligt med sömn inatt så tog jag cykeln till jobbet och klämde in ett pass på gymmet. Veckans tredje, så jag håller planen. Jag har precis påbörjat andra perioden så den här veckan har jag bytt övningar. Dagens pass såg ut så här (länkar till www.bodybuilding.com):


4x15 Hack squat med skivstång
4x15 Raka marklyft
4x15 Sittande rodd
4x12 Hängande benlyft
3x30 Crunches

Eftersom det saknas en maskin för hack squat och ställning (roman chair) för benlyft så kör jag övningarna ovan. Problemet är att mitt grepp blir gaska uttröttat efter att ha kört hack squats, så det blir väldans jobbigt att köra tillräckligt tunga raka marklyft och sittande rodd utan att tappa greppet. Nästa gång måste jag nog använda dragremmar för att klara alla set. Det är ju bra att greppet tränas, men när nästan alla övningar är beroende av greppet så håller det inte i längden. Jag kör utan dragremmar tills jag inte orkar mer, sen åker de fram. På så vis tränar jag greppet också, men låter det inte begränsa övrig träning. Förhoppningsvis blir greppet starkare med tiden.

Efter passet klämde jag en muffins som jag fick på näst sista flygningen. Jag orkade inte äta den då, men den ingick ju så jag sparade den. Den satt fint som second breakfast. Jag bjuder på en bild på pappret. Muffinsen försvann snabbt. Lift like a troll and eat like a hobbit. Typ.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar