Google+

onsdag 10 september 2014

Tvångsbeteende i gymmet!!!

Har väl egentligen inget vettigt att komma med idag. Det är vilodag idag. Jag tränade visserligen igår, vilket i och för sig är väldigt vettigt. Frun är på äventyr i fjällen så jag och barnen är själv hemma. Jag har med andra ord tillgång till bil vilket är lite ovant. Jag skulle ju kunna cykla ändå, men eftersom barnen ska lämnas på dagis ganska mycket senare än när jag brukar cykla så tar jag bilen för att spara lite tid. Mina träningspass den här veckan har hamnat lite utanför det normala schemat, men det har löst sig ändå. I måndags tränade jag på lunchen, vilket kan vara trevligt som omväxling. På lunchen är jag dock sällan ensam, vilket kan vara lite jobbigt. Jobbigt för mig ifall jag måste vänta på nåt redskap och jobbigt för övriga som måste stå ut med mig. Vanligtvis slipper jag vänta på grejer eftersom jag använder fria vikter medans övriga mest hänger bland konditionsmaskinerna eller ligger på nån matta. Så det är ett perfekt gym för mig. Jag kan köra mitt pass i bra tempo utan uppehåll. Men även om det blir väntan så går det ofta att göra nån annan övning så länge eller improvisera. Inga planer håller i alla lägen. Det du framförallt inte ska göra är att skippa nån del bara för att det är kö. Hinder dyker alltid upp, det är bara att hantera dem.

Igår blev det ett morgonpass, lite senare än vanligt, men ändå. Det kändes bra att kunna få till ett bra morgonpass (vecka 4-6, Pass 2). Henrik var glad då!


Som ni kanske ser på den nedre bilden så kan det vara så att jag lider av någon form av lindrigt tvångsbeteende. Kan komma från tiden då jag jobbade som officer. Jag gillar det här med ordning och reda på prylar. Saker ska helst stå rakt och fint, i ordning. Som vikterna. Det spelar ingen roll för vikten, men den mentala biten är också viktig. Det får vi inte glömma. Många har nog lite konstiga saker för sig när det gäller träning och framförallt tävling, små ritualer eller liknande som ska göras för att det ska kännas bra. Hur har ni det med sånt? Har ni något tränings-/tävlingsrelaterat beteende som kanske är lite konstigt?

Nu har jag hur som helst lyckats skriva ett inlägg om nästan ingenting. Helt sjukt. Ordbajsa kan jag också, faktiskt.

2 kommentarer :

  1. Jag tycker inte om när bokstäverna hamnar i oordning. Dom ska stå efter varandra som i alfabetet. Det är jättejobbigt nu känner jabcd…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Kan tänka mig att det ställer till det för dig på jobbet?!

      Radera