Google+

måndag 29 september 2014

Rast vila på stället (förkyld)

Det verkar som att jag faktiskt är lite förkyld. Snorig, trött och lite irriterad i halsen. Resten av familjen har varit förkylda med feber och annat den senaste veckan, så det lär väl vara min tur nu. Förhoppningsvis så blir det inget långvarigt. Det känns på ett sätt bra att jag fick bli klar med förra veckans tränings innan jag blev förkyld. Det blir så stökigt att avbryta en vecka mitt i. Nu hoppas jag på att det inte blir längre än en veckas sjukdom så att jag kan komma igång igen. Ett par veckors sjukdom får man nog räkna med under hösten, förhoppningsvis inte mer. Jag hann i alla fall genomföra vecka 7 så jag är en vecka förbi halvvägs i programmet.

Vecka 7-9 finns nu under träningsprogram, så ni kan ju kika lite på det i väntan på att jag blir frisk och kan rapportera lite träning igen. Förra veckan tränade jag som sagt mina fyra styrketräningspass och cykelpendlade två dagar. Resten av veckan var jag ledig eftersom mina föräldrar var och hälsade på. I torsdags fick jag sällskap av min far när jag åkte till gymmet för att köra mitt morgonpass. Det var trevligt med lite sällskap som omväxling. Normalt sett går jag runt med musik i öronen och sköter mig själv. I fredags vaknade jag strax efter 5:00 eftersom jag glömt stänga av alarmet. Så det blev en tidig tur till gymmet. Jag gissar att jag redan då hade nåt skit i kroppen eftersom jag blev väldigt trött efter passet och mådde lite illa. Men jag återhämtade mig ganska snabbt efter lite vila i soffan.

Ryggläge i soffan, men ganska pigg ändå.


Förutom träning så blev det en del kul när de var på besök. Vi var bland annat på badhuset med barnen och plaskade lite och vi gjorde ett par utflykter till bla stan och Stocke Titt för att fika. Fika är alltid trevligt.

Räkmackan på Stocke Titt



Nu ska jag fortsätta snora och tycka synd om mig själv. Fast jag hittade två kakor från Hasse på mitt rum i morse, så det är ju inte så synd om mig egentligen. Jag missade fredagsfikan, men inte kakorna.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar