Google+

torsdag 18 september 2014

En liten lägesrapport

Ville egentligen bara berätta att jag faktiskt har tränat även om jag inte har berättat om det. En liten rapport kanske kan vara på son plats. Det går framåt med styrketräningen. Jag går upp tidigt, cyklar till gymmet och tränar i vanlig ordning. Det senaste morgnarna har varit väldigt dimmiga, fuktiga och kalla. Väldigt spöklikt emellanåt!

Ganska dimmigt i morse. Hög luftfuktighet kan man säga...


Jag är inne på vecka 6 nu, så nästa vecka är det dags att byta övningar. Jag har ett pass kvar som jag kör i morgon, sen blir det vila i helgen. Men på måndag är det dags för lite nya övningar igen. Jag är med andra ord halvvägs igenom programmet som jag följer just nu. Jag har gjort regelbundna vägningar och mätningar för att hålla lite koll på om det händer nåt när jag tränar. Jag tror inte att jag kommer fortsätta att göra det nån längre period, risken är ju att jag blir besatt och det är ju inte meningen. Huvudsyftet är att jag ska må bra och bli starkare. Men synliga och mätbara resultat är ju lättare att kontrollera. Sen jag började styrketräna igen för ca 1,5 månad sen har jag enligt mina mätningar lagt på mig ca 2,5 kg fettfri massa. Jag tycker det låter mycket, så jag tror inte riktigt på det. Men ökat har jag gjort i alla fall. Även en del fett, men inte så mycket. Det blir ju lätt så när man ökar på kalorierna. Jag har ökat på vikten i alla övningar, så styrkan har ju ökat. Nu är det väl så att i och med att jag nästan precis har börjat så lär det öka mer i början. Det kommer säkert plana ut framöver. Men jag kör på med det här programmet tills det är slut, så får vi se hur det ser ut då.

Idag körde jag Pass 3 för vecka 4-6. Det blev ett väldans tungt pass. Jag var helt slut när jag var klar, precis som det ska vara. Jag brukar inte skriva ut vikter, men jag tänkte göra det idag. Så här såg passet ut:

4x15 Hack squat (med skivstång) - 75 kg
4x15 Raka marklyft - 77,5 kg
4x15 Sittande rodd, kabel - 65 kg
4x12 Hängande benlyft - ingen vikt
3x30 Crunches (missade att det skulle vara fyra set) - ingen vikt

Helt slut efter crunches!


Efter de två första övningarna var jag helt slut. Benen är fortfarande ganska slut, så det ska bli spännande att cykla hem i eftermiddag. Förhoppningsvis har jag en trevlig träningsvärk i morgon som ett fint kvitto. Nu ska jag fika lite! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar