Google+

fredag 26 september 2014

Höstlistan

Äntligen fredag och snart dags för helg. Jag har i och för sig varit ledig sen onsdags, så det är ju inte så märkvärdigt. Det är dags för en lista igen efter en passning från Hasse. Här kommer min Höstlista!

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Jag känner mig lycklig och glad nästan alltid, oavsett årstid. Så länge jag får vara med min familj och träna så mycket jag orkar och vill så är jag lycklig och glad. Men hösten är väldigt trevlig tycker jag. Fina soluppgångar under cykelturerna till jobbet är upplyftande. Även turer i skog och mark för att plocka lingon och annat gott.

Höst!


2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Hmm. Något träningsplagg kanske? Men bortsett från det så blir det nog någon t-shirt. Jag har t-shirt på mig året runt, i alla fall inomhus, eftersom jag inte är särskilt frusen av mig. Men skulle jag bli lite kall så blir det nog min Houdini Power Houdi!

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Det såg ut ungefär som nu. Det var i och för sig första hösten i nya huset, så det var en massa fixande med odlingslott och bärbuskar som gällde. Men annars var det sig likt, förutom att träningsupplägget var ett annat.

4.Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag jobbar som teknikinformatör och med systemsäkerhet på Tikab. Kortfattat så innebär det att jag skriver teknisk dokumentation, instruktionsböcker och liknande. Övrig tid tränar jag och är med familjen.

5. Vad ska du köra på för cykel i höst?
Planen är att jag ska försöka fortsätta cykelpendla på min Fuji Sportif 1.3 från 2013. Jag har beställt dubbdäck som åker på så fort det börjar bli risk för halka. Sen får jag se om den går att cykla på i vinter. Annars blir det den gamla stålhingsten en vinter till.

6. Vad lyssnar du på för musik just nu?
Den senaste tiden har det blivit väldigt mycket av In Flames och Opeth, deras senaste alster.




7. Tänker du resa någonstans i höst?
Jag har ingen resa planerad. Det restes en hel del i våras och under sommaren så nu får det räcka ett tag. I jobbet kanske det blir någon tur, men inte till nåt spännande ställe.

8. Tre senast körda lopp/tävlingar
Jämtland på fötter, halvmara
Varbergsloppet, 10 km
Spring en mil vinn en bil, 10 km

9. Vad är bäst med sommaren?
Semester, sol och bad och att kunna springa i shorts och linne.

10 Vad är sämst med sommaren?
När det är för varmt för att springa och att inte kunna sova med täcke.

11. Senast köpta cykelpryl. 
Vinterdäck till räcern.

12 Ditt bästa träningstips inför hösten?
Träna det du tycker är roligt och se till att det blir av. Kom igång och få till en bra rutin innan det blir mörkt och trist, då blir det lättare att fortsätta.

13. Hur ser du på framtiden?
Full av möjligheter. Jag ser fram emot fredagsmys med familjen, första snön och att åka pulka med barnen. Sen vill jag prova en massa träningsupplägg och förhoppningsvis få fina resultat med träningen.

Das war alles. Nu är det upp till er läsare som också bloggar att komma med er lista. Auf wiedersehen alle leute!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar