Google+

torsdag 11 september 2014

In i dimman!

Efter gårdagens vilodag var det återigen dags för mig att trampa cykel och lyfta grejer. Idag var det läge att cykla till jobbet igen. Alltid trevligt med en mysig cykeltur på morgonen. Efter att ha haft ganska varmt och trevligt väder de senaste dagarna (när jag inte har cyklat) så var det idag sjukt dimmigt ute. Det märks att hösten börjar koppla greppet. Det mesta är fortfarande grönt, men när det väl vänder så kommer det gå fort. Dimman påminde mig om förra höstens tidiga morgnar med dimma. På något sätt så ser jag fram emot dessa morgnar. Tysta och mystiska.





Jag hoppas dock att temperaturen håller sig över nollan ett bra tag till så att jag hinner få ordning på vintercykeln. Just nu funderar jag på att försöka klämma in ett par vinterdäck i min racer. Dock så är det väl endast genom att testa som jag kan få reda på om det finns några däck som passar. Jag har hittat däck som ska vara 30 mm breda, vilket skulle kunna funka. Men säker är jag inte. Det lutar mot att jag beställer såna däck och testar. Passar de inte så använder jag dem på min andra cykel. Den blir ju lite mer lättrampad i så fall, så det är ju inte helt bortkastat. Problemet med de här smalare däcken är att det bara finns två rader med dubbar. Det räcker säkert för att cykla rakt fram, men några våldsamma svängar bör jag nog undvika om det blir aktuellt. Jag får återkomma längre fram när jag fattat ett beslut.

Efter att ha cyklat i dimman kom jag till slut fram till Krokom och Fristilen. Där blev det Pass 3, vecka 4-6 enligt 12-veckorsprogrammet. Ett ganska jobbigt pass med bland annat hack squats och raka marklyft. Cykelturen hem i eftermiddag blir nog kul. För att inte tala om cykelturen i morgon bitti. Om träningsvärken är i närheten av vad den var förra veckan så lär det bli jobbigt.

Det var allt för idag. Om ni inte redan gör det så följ gärna bloggen på ansiktsboken. Så missar ni inga inlägg. Plus att jag måste få några gilla-markeringar till för att statistiken ska börja fungera. Vad det nu ska vara bra för? Det går även att trycka på gilla här på bloggen om man är lat. Ha en bra dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar