Google+

torsdag 9 oktober 2014

Benhård träning (filminslag)

Benträning på gymmet idag. Leg day som det brukar kallas. Många brukar fuska och hoppa över benträningen, de gör ju annat. Springer, cyklar, går, står, sitter och nervöshoppar med fötterna, de använder ju benen typ varje dag. Då behövs väl inte ett benpass, egentligen, eller? Nåja, vad är väl ett benpass på gymmet..? Det kan vara dötrist och långtråkigt och alldeles... alldeles underbart! Byt ut underbart till fullständigt utmattande och lätt illamåendeframkallande så har ni mitt pass idag. Jag hoppas illamåendet beror på att jag fortfarande är lite seg efter förkylningen. Normalt sett brukar det gå bra att träna direkt på morgonen, men ibland blir jag illamående. Jag väljer oftast att ta det lite lugnare då eller avbryta passet. Jag tränar framförallt för att må bra och då blir det liksom lite konstigt om jag tränar tills jag mår dåligt. Jag fick ju gjort det viktigaste ändå, benträningen. Inga kycklingben här inte. Bara kycklingvader, men det kanske ordnar upp sig, annars får jag skylla på taskiga gener eller nåt.

Lite så var det igår, faktiskt


Jag började med att köra hack squats med skivstång. En lite bökig övning som kräver en del fokus för att få till på ett bra sätt. Det finns ingen maskin för hack squats på gymmet, men efter lite googlande hittade jag denna variant. Mitt första försök att filma en övning. Inte så lätt med bara mobilen, därav att jag inte syns. Men ni fattar nog ändå!



Efter 5x5 hack squats blev det 5x5 benpress. Det var då jag började må illa. Efter en kort paus körde jag sittande rodd i maskin och två set crunches i kabelmaskin, sen fick det räcka. Hela passet hittar ni här. Nu känns det lite mesigt, men å andra sidan mår jag bra. Nu är benen slut och jag förväntar mig att få en skön träningsvärk ovanpå den gamla från måndagens pass. Träningsvärken från gårdagens pass är godkänd. I morgon blir det veckans sista styrkepass men då kommer jag träna på lunchen, för att ge kroppen en chans att komma igång ordentligt innan det är dags. Så till helgen lär jag väl knappt kunna röra mig. Precis som det ska vara. Ligga still och äta låter lagom ansträngande.

Vad har ni för planer?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar