Google+

måndag 27 oktober 2014

På det igen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Vad kan det bero på? Mestadels lathet kombinerat med att jag inte direkt har tränat så mycket och helt enkelt inte känt att jag haft nåt vettigt att komma med. Så kan det va. När det inte riktigt går som jag planerat, på grund av sjukdom eller liknande så blir det inte lika mycket skrivet. Fast egentligen så borde jag ju skriva om det också. Det går ju liksom inte alltid som det ska. Det kommer motgångar och problem och en stor del av att lyckas är ju att ta sig förbi dessa hinder. Många gånger är det intressantare att läsa om sånt än en massa inlägg om hur bra det går.

Jag tränade förra måndagen och fick då lite ont i nacken. Det kändes helt ok i tisdags så jag tränade igen. Jag måste ha gjort nånting knasigt då eftersom jag efter passet fick ännu mer ont i nacke och bröstrygg och kunde knappt röra mig. Sen dess har jag haft ont mer eller mindre hela tiden. De var egentligen först i helgen som det började avta så pass att jag kunde sticka ut och springa en sväng. Det var alldeles underbart höstväder så det gick inte alls sitta still.
 
Underbart väder

I dag kändes det så pass bra att jag vågade mig på att styrketräna igen. Jag hade inga problem under passet och nu efteråt känns det inte värre. Valkarna i händerna är fortfarande kvar så jag har inte vilat allt för länge. I morgon ska jag köra på igen. 

Valkar 

Även om det känns jobbigt att behöva avstå från träningen igen bara ett par veckor efter senaste uppehållet så är det viktigt att lyssna på kroppen. Ibland viskar den men den här gången skrek den. Jag kunde inte träna hur mycket jag än ville. Det var bara att vara smart och vila så mycket som möjligt. Det blev även så att jag var hemma och vabbade i torsdags och fredags, så jag gjorde inte många knop. Jag tog det som ett tillfälle att vila mig i form. Jag missade två pass men idag var jag tillbaka på gymmet och lyfte tyngre än för en vecka sedan. Nu är det bara att köra på igen.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar