Google+

tisdag 7 oktober 2014

Träningsvärk är fina grejer!

I dag kan jag med ganska stor säkerhet redogöra för vilka muskler som fick sig en rejäl omgång under passet igår. Jag kände visserligen redan efter passet att det hade tagit bra eftersom jag var trött i vissa muskler. Men träningsvärken som jag nu upplever är en av de värsta (eller bästa egentligen) på länge. För att ni ska förstå så har jag gjort en fin bild. Håll till godo!

Muskler som gör ont!


Som ni kanske förstår så har jag lite svårt för att gå normalt idag. Om ni vill veta hur det gick till kan ni läsa om gårdagens pass här!

Men, som ni kan se på bilden så är det ju en hel del muskler som jag inte har träningsvärk i. Det försökte jag åtgärda på lunchen idag. Det blev ett trevligt pass där jag tränade bröst, axlar och armar. Det var ju ett tag sedan jag tränade det eftersom jag varit förkyld så jag förväntade mig egentligen inga stordåd. Men jag lastade på ganska bra och körde slut på mig, så får jag inte träningsvärk så vet jag inte vad jag gör. Passet jag körde idag är Pass 2 enligt mitt nuvarande träningsprogram (ni hittar träningsprogrammet här). Efter att ha genomfört snart åtta veckor av det så kan jag verkligen rekommendera det. Passen tar ca 1 h och jag tycker uppdelningen funkar bra. Jag har ökat bra i styrka och vikt. Viktökningen är väl inte helt fettfri, men det kan jag ta.

Dagens pass gick som sagt bra men jag är mest nöjd med bänkpressen. Jag körde 5x5 på 87,5 kg utan passning. Sista repetitionen i mitt sista set orkade jag inte riktigt hela vägen. Det saknades kanske 10 cm så jag fick hänga stången ett snäpp lägre. Som tur är finns det några steg på vägen ifall kraften tryter. Jag lastade av lite vikt och körde tre reps till, bara för att.

Vilar lite bara...


Förutom bänkpress blev det hantellyft åt sidan, framåt och med lutning framåt. Jag avslutade med 5 superset bicepscurls och tricepspress i kabelmaskin. Nu är jag helt slut och väntar bara på att träningsvärken ska infinna sig.

Bara ett set kvar! Hur trött som helst! Jag var lika suddig i skallen som bilden!

Nu är det dags för lite fikapaus!

PS. Spana gärna in fler inlägg när ni ändå är här! Kolla till höger eller gå till Startsidan! DS

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar