Google+

fredag 10 oktober 2014

Bollträning. Det rullar på nu!

Då var det fredag igen. Idag har det regnat hela dagen och temperaturen har legat runt 2 grader. Inte direkt något trevligt väder. Då passar det ju bra att köra ett pass på gymmet. Efter att har mått lite illa under gårdagens pass så provade jag att träna på lunchen idag. Jag gav kroppen en chans att vakna ordentligt innan jag tränade. Normalt sett så cyklar jag till jobbet och kommer igång ganska bra, men nu har jag inte cyklat på två veckor, så jag är väl lite trögstartad på morgonen. Jag han dessutom med en fika med äggmackor innan, så energi fanns det gott om.

Idag var det dags för veckans fjärde pass som består av övningar som tränar bröst, axlar och armar. Ett ganska trevligt pass. Det är andra veckan som jag kör de här övningarna och det känns bra. Det är bland annat två övningar på balansboll vilket innebär att de blir lite svårare än när de görs på bänk. Däremot så tyckte jag att det var smidigare att lägga sig ner med vikterna i händerna jämfört med på en bänk. Med lite tyngre hantlar så kan det vara lite besvärligt att lägga sig ner. På bollen är det bara att rulla ner. Resten av passet hittar ni här (vecka 7-9).



Nu ser jag fram emot en lugn och vilsam helg. Eventuellt så kanske jag springer en liten sväng, men det återstår att se. Ikväll blir det soffhäng och lite onyttigheter, inte helt fel.

Trevlig helg!

En lagom galen typ!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar