Google+

söndag 12 oktober 2014

Vila och lek är viktigt... och att följa ritningarna!

I dag har jag vilat från träningen. Det är minst lika viktigt som själva träningen. Men jag har ändå gjort lite nytta. Jag har till exempel städat hemma och hämtat hem trädgårdsredskapen från odlingslotten. Där gör de ingen större nytta längre. Nu har jag dem lite närmre huset vilket är bra ifall det skulle komma zombies till exempel.

Sen har jag och barnen lekt med lego. Det är ju viktigt att engagera sig i barnens lek. Idag ville de leka med lego. Det är något som jag verkligen sett fram emot. Så vi lekte med lego. Men beroende på vem man frågar så kan det vara så att vi kanske inte lekte tillsammans. Eventuellt så lekte vi på olika håll, fast i samma rum. Det skulle även kunna vara så att det efter ett tag bara var jag som var kvar i barnens lekrum och lekte med lego. Barnen var eventuellt på ett annat våningsplan i huset och gjorde nåt helt annat, ritade till exempel. Det skulle kunna bero på att jag envisades med att bygga enligt ritningarna och att det tog för lång tid eftersom jag letade efter den där lilla specialbiten som alltid försvinner i den stora legolådan. Till exempel en sån där liten rund genomskinlig blå bit. Men jag har mina principer. Det ska vara rätt bit på rätt plats, annars får det vara. Hur som helst, frågar ni mig så lekte jag och barnen med lego idag och VI lyckades få ihop ett rymdskepp enligt ritningen.

Tuffaste raketmaskinen! Jag hittade i alla fall de röda genomskinliga bitarna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar