Google+

fredag 31 oktober 2014

Fredagsbloggen

Tjoflöjt. Nu är det fredag och snart dags för helg. Har lite viktiga grejer kvar att göra först, som att fixa fredagsfika till exempel. Träningen är jag redan klar med. Idag blev det cykelpendling och därefter ett pass på gymmet. Jag har som jag skrivit tidigare varit hemma och vabbat två dagar den här veckan. I tisdags körde jag ett bra pass i hemmet och i onsdags var det vilodag.

Kakor till fika idag!


Igår körde jag Pass 3 enligt nuvarande upplägget. Jag är nu inne på vecka 11 av 12, så om allt går enligt plan så är nästa vecka sista veckan som jag kör det här upplägget. Efter det så får jag se vad det blir.

Gårdagens pass såg ut som följer:
4x15 Djupa knäböj
4x15 Bencurl
4x15 Benspark
4x10 Sittande rodd
4x10 Stående vadpress
4x15 Crunches i kabelmaskin

Idag körde jag Pass 4, veckans sista styrketräningspass. Lite bröst, axlar och armar. Det passet ser ut så här (supersetta curl och tricepspress):

4xMax Armhävningar på balansboll
4x10 Axelpress med hantlar, sittande
4x12 Hantelcurl
4x12 Tricepspress, enhands med hantel
4x15 Latsdrag med smalt grepp

Jag känner mig nöjd med veckans styrketräning. Fick äntligen till alla pass, trots VAB. I morgon blir det nog ett långpass om benen känns pigga. Trevlig helg!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar