Google+

torsdag 20 februari 2014

Jag matar immunförsvaret... hoppas det vaknar snart

Eftersom jag fortfarande är så pass förkyld att jag inte känner att det är vettigt att börja träna så finns det inte så mycket att göra. Bara att vänta ut skiten. Däremot så försöker jag äta en massa gott så att det finns gott om energi till immunförsvaret. Eftersom jag inte riktigt vet vad immunförsvaret tycker om, vi brukar inte prata om det, så blir det lite av varje. Igår kväll blev det chips och dipp, med lite godis till. Tror att godis och chips borde immunförsvaret gilla. Snart kommer jag prova att mata immunförsvaret efter midnatt för att se om det kanske förvandlas till ett tuffare och jobbigare immunförsvar som kan löpa amok och röja undan förkylningen.

Idag blev det en liten utflykt på lunchen, för att få lite omväxling. Det blev en tur till Berliner schnitzelstuga i Ytterån för att testa om lite wienerschnitzel kanske kan få igång immunförsvaret igen. Det var en helt ok lunch, garanterat ingen brist på energi. Sen är det ju alltid trevligt med fina upplägg. En citron-kapris-ansjovis-Smiley funkar alltid.

Wienerschnitzel
Nu ska jag väl mest sitta still och hoppas att schnitzeln omhändertas och försvinner ut i systemet. Det ryktas om tårta i eftermiddag. Jag hoppas att schnitzeln är ur vägen då, annars blir det en jobbig eftermiddag/kväll. Jag hoppas även att förkylningen fördrivs väldigt snart så att jag kan träna igen. Jag har inte tränat sen i söndags och det börjar bli långtråkigt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar