Google+

måndag 17 februari 2014

Rast, vila och geléhjärtan

Efter en för mig ganska fullmatad träningsvecka, utan en enda vilodag, börjar jag den nya veckan med att vila. Normalt sett brukar jag vila på söndagar. Det beror inte på vad som kan tänkas stå i nån gammal bok utan mer på att jag har svårt att inte träna när jag har chansen. Men framåt helgen brukar jag vara ganska nöjd, plus att jag gärna börjar veckan med någorlunda pigga ben. 
 
Den gångna veckan blev dock ganska full, ända in i det sista. Igår arrangerade vi en liten tävling, en familjekamp i skidor. Så det var inte läge att vila. Jag laddade upp inför tävlingen med att springa drygt 12 km i lördags, så helgen blev inte särskilt vilsam. Men det kan vara skönt att köra en fullmatad vecka, för att kanske ta ett litet kliv i formen. Kroppen får sig en liten chock, som den förhoppningsvis blir starkare av. Så idag vilar jag, för att kroppen ska få återhämta sig lite. Jag tog bussen, jag kommer inte göra många knop idag, men däremot anstränga mig för att äta upp de geléhjärtan som blev över sen i fredags. Det är min plan, and I'm sticking to it!

"Men hur har veckan sett ut då?" tänker ni kanske. "Kan du inte visa det, med hjälp av ett fint diagram och kanske lite mer detaljerat, i tabellform?" Jovisst kan jag det, kul att ni undrar!

Ett fint diagram

Kanske lite mer detaljerat, i tabellform
Hoppas ni får en fin vecka. Min träningsvecka börjar i morgon. Ha det bra!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar