Google+

måndag 3 februari 2014

Näst intill träningsfritt

Har varit dålig med att rapportera under helgen. Mestadels eftersom det inte blivit något tränat. Förra veckan blev lite av en lugn vecka. Eftersom jag var iväg på konferens i Trillevallen så blev det inte så mycket cyklat, utan mest styrketränat. I fredags blev det både cykling och styrketräning. Körde ett pass axlar och armar som kändes helt ok.
Idag blev det också cykling och styrketräning på morgonen, precis enligt plan. Det blev ett rygg- och magpass. Ryggen var ganska trött efter helgens fixande, så det var kanske inte så fiffigt att köra marklyft, men det gick bra.



Men helgen då? Vad hände då? Jo, under fredagen fick vi idén att åka till IKEA för att försöka få till vardagsrummet, som har varit ganska trist inrett. Vi har en massa hemelektronik som vi gärna vill få undan på ett smidigt sätt. Lördagen gick alltså åt till att åka till närmsta IKEA, i Sundsvall. Det tog mer eller mindre en arbetsdag att åka dit, handla och åka hem igen. Kvällen gick åt till att montera möbler. Bortsett från allt bärande och skruvande blev det inte nåt tränat.

Före
Efter

Söndagen gick också åt till att fixa i vardagsrummet. Däremot så tror jag att det som tog längst tid var att koppla ihop alla prylar och få alla kablar på rätt plats. Mycket längre tid än själva monteringen. Jag fick även ta en sväng för att inhandla gipsankare för att kunna sätta upp skåpen på väggen. Lyckades självklart placera grejerna så att jag inte kunde utnyttja några reglar. Typiskt. Men nu är allt på plats, inklusive LED-belysning. Jag är nöjd i alla fall.

Efter en helgs fixande och ett ryggpass på gymmet ska ryggen få vila lite. Nu ska jag ta tidig lunch. Ha det gött!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar