Google+

måndag 28 juni 2010

Löpning till jobbet!

Redan igår bestämde jag mig för att gå ut hårt den här veckan. Efter att ha tränat fredag, lördag och söndag (löpning, löpning och simning) så tyckte jag att det bara var att köra på. Inget går upp mot att börja måndagen med att trötta ut sig lite.
Jag packade ner det lilla jag behövde få med mig till jobbet, uniformen, ombyte och matlåda. När jag väl kände på ryggsäcken kändes den lite tyngre än jag hade trott. Jag vägde den och den visade sig väga 4,5kg. Ganska lagom extravikt. Sträckan som jag sprang till jobbet blev 6,7 km och det tog 31 min att springa. Ganska lagom med tanke på vikten. Jag kom fram lagom trött och svettig bara för att upptäcka att kodlåset till omklädningsrummet inte fungerade. Efter lite fixande och trixande lyckades jag "dyrka" upp det med en spackelskrapa. Samma teknik som används i film, fast där brukar kreditkortet vara det föredragna verktyget. Tur att jag tittat på både Magnum och MacGyver.

Jag sitter nu och funderar på om jag ska avsluta dagen med någon form av träning för att inte slappa till mig. Får se om det blir lite styrketräning på "utomhusgymmet" där hemma. Om så blir fallet lovar jag att lägga ut det passet också, kanske med bilder!

Länktips: Stretching för bättre löpning. Stretching


Uppladdning: Havregrynsgröt till frukost
Återhämtning: Proteindrink med Pro 92 sojaprotein

Musik: Dream Theater - Falling Into Infinity (följ länken i förra inlägget, så hittar ni nog plattan om ni vill provlyssna)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar