Google+

tisdag 1 juni 2010

Mini triathlon + Proteinpulver

Jag lyckades ta mig iväg och träna idag, trots att jag inte kände mig pigg. Jag måste ha dålig självkännedom eller något å det hållet. Jag bestämde mig i alla fall till slut för att sticka och simma en tur. När jag väl hade börjat simma tänkte jag att jag lika gärna kunde fortsätta med att cykla en extra sväng för att slutligen springa en sväng. Så blev det också. Cykelturen gick via ICA maxi där jag hämtade ut ett paket med proteinpulver från Bodystore.com. Jag har fått två sorters soja protein som jag tänkte testa och se hur det funkar. När jag kom hem från löprundan blandade jag till en lite drink med det 92% sojaproteinet, ett par matskedar i ett glas mjölk. Det smakade inte alls illa. Hade nog blivit riktigt nice om man mixat i en banan eller några bär. Mer än så kan jag inte säga nu eftersom jag inte testat det nån längre tid. Jag vägde in på 80 kg blankt innan badet så där har vi en bra startvikt, jag har stått och stampat på den ett tag nu. Jag fortsätter med samma träning som tidigare men med lite extra tillskott så får vi väl se om det händer nåt! Jag kan ju med fördel blanda i lite i min egenhändigt hoprörda gainer i förra inlägget!

I vilket fall som helst. Distanserna under mitt lilla triathlon blev enligt följande:

Simning     1000 m (hoppas jag, jobbigt att räkna 40 längder)
Cykling      9.5 km
Löpning    5 km

Jag tog ingen tid så jag vet inte hur lång tid det tog totalt, men det kändes som om det gick lagom fort.

Musik under cykling och löpning var troligtvis Judas Priest och Black Sabbath, minns inte exakt. det var varmt och huvudet kokade!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar