Google+

onsdag 23 juni 2010

"Coopertest" (Fälttest)

I måndags var det dags att genomföra ett fystest, det gick inte att undvika. Man skulle kunna säga att det är som ett coopertest (fälttest), spring 2000 m, gärna så snabbt du kan, och förhoppningsvis klarar du av tidskravet. Det som gör att det här tester inte är ett rent coopertest är att man ska springa i kängor och med lite andra prylar, det kan väl kanske röra sig om 10-15 kg, kanske mer. Det blir plötsligt lite jobbigare då. Jag tycker det är ett ganska jobbigt test så jag ville helst slippa hålla på för länge så jag sprang på 9:22. Det får jag väl vara nöjd med. Kravet för att bli Polis är för övrigt 9:30 för män, samma distans, fast i träningskläder! Tänkvärt!

I dag stack jag ut och sprang en sväng innan middagen, det var skönt att få komma ut en liten stund och springa utan extravikt. Nu ska jag bara ta det lugnt och kanske städa lite inför helgen. Snart är det midsommar, det ska bli gött med långhelg!

Musik: Dream Theater - "Octavarium"

3 kommentarer :

  1. Bra tid! Som polis borde kravet vara under 8 min kan jag tycka..

    /Micke

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju tycka att man borde ha högre krav än så. De kanske behöver dricka Powerade i 4 månader!

    SvaraRadera