Google+

tisdag 15 juni 2010

Triathlon, tävling!

Då var det genomförat och klart. Årets första triathlon, hoppas det blir nån mer. Är ganska sugen på att ställa upp i Halmstadtri som går mitt i centrala Halmstad, med simning i Nissan! Den tror jag kan bli trevlig. Distanserna är 400m simning, 18km cykling och 5km löpning i den ordningen.
Åter till dagens tävling. Distanserna i dag var 400m simning, 16km cykling och 4 km löpning. Det gick helt ok tycker jag. Blev fyra i klassen, spöad av ett par vassa typer och kom nästan ikapp den tredje, men orkade inte riktigt ta mig förbi. Det tog 57:21 för mig att ta mig runt, lite småstrul vid växlingen mellan simning och cykling som jag ska förbättra till nästa gång! Jag har inte riktigt koll på min tid förra året, men när jag får reda på den ska jag uppdatera inlägget så får vi se om det gick bättre!

EDIT! Tiden förra året var tydligen 55:34. Så jag hade visst försämrat mig något. Det var tydligen cyklingen som tog nästan 3 min längre tid idag. Förra året hade jag precis genomfört Vätternrundan helgen innan och var formtoppad när det gällde cykling. Däremot har jag förbättrat min tid på simningen med nästan 40 sek. Det bådar gott inför Vansbro!

Triathlon är för övrigt bra allsidig träning, så om ni har tillgång till vatten att simma i och en fungerande cykel så är det bara att ge sig ut och träna. Det är omväxlande och kul!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar