Google+

söndag 13 juni 2010

Spartan workout, styrketräning!

I torsdags tyckte jag att det var dags att köra lite styrketräning. Jag kände att det kunde passa med lite Spartan workout, högt tempo så man får upp pulsen lite. Det var ett tag sedan och det märktes. Jag orkade inte riktigt köra klart hela passet eftersom jag tog mer eller mindre slut. Jag är nog inte helt fri från förkylningen än. Men det är bara att prova igen, snart kommer kroppen att fatta att det inte hjälper att gnälla!
En stund innan passet laddade jag kroppen med lite sojaprotein från Bodystore.com. Testet fortsätter, ökar jag i vikt eller minskar jag i vikt med bibehållen eller ökad styrka? Det återstår att se.
Jag gjorde det följande:

12+10 chins
2 x 25 Marklyft, 60 kg
2 x 25 Kettlebell Clean  press, 16 kg
25 Floor wipers
40 Push-ups

När jag hade gjort push-ups så kände jag att det var dags att sluta, jag började må lite halvkass så det vara bara att lägga av och cykla hem!

Musiken som spelades i gymet var nån slags nu-metal/EMO-skit som kan ha bidragit till mitt halvkassa resultat. Nästa gång tar jag med min I-pod.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar