Google+

onsdag 6 november 2013

Do or do not. There is no try!

För första gången på ganska länge vaknade jag återigen innan väckarklockan ringde. Det tar jag som ett gott tecken. Ett tecken på att jag sovit tillräckligt åtminstone inatt och att jag kanske är på väg att bli av med mesförkylningen som jag har i kroppen. Eftersom jag faktiskt vaknade tidigt och kände mig pigg så bestämde jag mig för att testa på att träna igen. Jag tänkte att det skadar ju inte att försöka köra samma pass som i måndags, fast kanske lite lugnare. Jag hoppade på cykeln och trampade iväg mot gymmet. Det var ganska varmt ute (ca 5 grader) men det var ändå lite halt på vägarna. Tur att Stålhingsten är dubbad! Den känns för övrigt mycket mer lättcyklad efter hjulbytet, ifall ni undrar. Hur som helst så kom jag till slut fram till gymmet och satte igång. Förra gången lyckades jag göra fyra varv innan jag fick bryta, jag blev trött och lite lätt illamående och började kallsvettas. Inget bra tecken. Idag kändes det en liten stund som att jag var på väg att åka dit igen, men jag drog ner på tempot och körde chins vartannat varv redan från start. När jag inför en omgång sit-ups låg på mattan och tittade på pulsklockan såg jag att pulsen plötsligt började gå ner, snabbt, och jag kände mig piggare på en gång. Det var som att kroppen vaknade till och la i en högre växel. Efter det kände jag inte av någon trötthet lik den i måndags och resten av passet gick så lätt det nu kan gå. Det känns riktigt skönt. Nu återstår det att se om det håller i sig eller om det bara var en tillfällig grej.

Dagens pass:
10x20 Armhävningar
10x25 Sit-ups
4x10 Chins
10x15 Dips

Självklart lyssnade jag på min spellista i Spotify, Strength Beyond Strength. Här är några låtar som verkligen hjälpte mig under passet:


Det går eventuellt att urskilja ett visst tema. Skulle de här låtarna funka för er? Det är långt bättre än det som de brukar spela på gymmet. Jag har lite svårt att tagga till och känna mig motiverad när de spelar lugna favoriter. Men det kanske bara är jag?

Motivationstramsbilder:




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar