Google+

måndag 18 november 2013

Måndagsträning, helt enkelt!

Jag var ganska nära att ge upp under morgonens styrkepass. Jag visste att det skulle bli ett ganska tungt pass eftersom jag aldrig kommit så här långt i programmet tidigare. De gånger jag har följt programmet tidigare har jag oftast lagt av ett par veckor in i andra perioden. Nu är jag på vecka 5 och det börjar bli tungt. Jag hade en bra vecka förra veckan, med mycket ork och hade inga direkta problem att orka med BRAK-passen. Den här veckan sker det en ökning av antalet set, vilket gör att passen tar lite kängre tid att genomföra. Bara det gör det jobbigare. När jag började nån gång i augusti tog ett pass ca 15-20 min att genomföra. Den här veckan tar de ca en timme. För att hinna med det så tänkte jag börja tidigare på morgonen, vilket jag försökte göra idag. Jag hade förberett frukost och packat väskan och allt möjligt, men det tog ändå en väldans tid att komma iväg. Måste bli lite mer effektiv. Hur som helst så kom jag fram och satte igång med träningen. De första fem varven gick relativt lätt och tog ca 20 min. Jag körde på, men efter varv 7 började jag känna mig trött och sliten. Jag tog en kort paus innan jag fortsatte och med en hel del tjurande så gjorde jag de resterande varven. Totalt blev det 15 varv, varav 4 med chins. Det känns skönt att ha klarat av det, det blev inte allt för mycket vilande.
Jag trodde dock att min kolhydratladdning igår skulle ge bättre resultat!
Sportdryck!
Nu återstår två likadan pass den här veckan. Om ni vill testa så har ni passet här under.

Passet i skrift
Varje streck är ett varv. Streck med cirkel under betyder att jag gjorde chins under det varvet.

15x20 Armhävningar
15x25 Sit-ups
4x12 Chins
15x15 Dips

Funderar på att sprida ut chinsen lite mer, så att det blir lite mer vila mellan dem. Idag krävdes det lite hängande vila under tredje chins-varvet och stående vila innan de två sista repetitionerna.








 Musik under passet:

Ikväll ska jag försöka springa en sväng också. Får se hur det går, måste ju ta mig hem också.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar