Google+

torsdag 28 november 2013

Många armhävningar blir det...

I dagens inlägg kommer ni att kunna läsa lite allmänt trams, en del har till och med med träning att göra. Allt är precis som det brukar med andra ord.

På väg till gymmet gick jag förbi arbetsförmedlingen i Krokom. Någon hade valt att ta sig dit med ett alternativt färdmedel. Vissa jobb kräver att man har egen bil, men en sån här har jag aldrig sett som ett krav. Lite lagom lojt parkerad precis vid entrén, måste vara en riktig buse som kör den.

Neonfärgad Snowracer. Snygg!
Men nu går jag händelserna i förväg. Jag tränade faktiskt igår, även om jag inte skrev om det. Jag cyklade till och från jobbet, i rejäl vind. Tror det blåste 10 m/s när jag cyklade hem. Hade som tur var medvind hem, det gick undan och jag höll mig på vägen. Högre krav än så har jag inte. Trots vinden fick jag för mig att springa på kvällen. Det var jobbigt att springa i motvinden, med underkylt regn som piskade mig i ansiktet och gjorde så att jag knappt såg nåt. Vinden blåste nästan ner mig i diket ett par gånger, men det blir ju liksom bara roligare då. Jag sprang till och med längre än planerat bara för att det var så himla kul att springa i motvind och isregn. Det var även ett dåligt val att springa i tunna byxor utan vare sig underställ eller vindkalsonger. Det blev kallt. Turen blev 7 km, lagom för en mörk, kall och blåsig novemberkväll.

Åter till dagens aktivitet. Efter att ha stannat och fotat en random Snowracer i Krokom gick jag till gymmet. Med träningsvärk (för första gången på länge) tog jag mig an dagens pass. Jag förväntade mig en viss trötthet efter måndagens pass med 20 varv och trodde att jag skulle behöva nöja mig med 15 varv idag. Men jag körde på och vips hade jag gjort 20 varv även idag. Jag hade pulsklockan på mig för att ta tiden och kolla vilken puls jag ligger på under ett sånt pass. Passet tog 1 h och 9 min, ungefär som i måndags, med en snittpuls på 121 (66 %). Inte särskilt intensivt men jobbigt ändå. Klockan sa även att jag gjorde av med 537 kcal under passet, ifall någon undrar. Idag kom jag ihåg att göra alla chins, så passet blev komplett.

20x20 Armhävningar
20x25 Sit-ups
5x12 Chins
20x15 Dips

Frågan är om det blir nåt mer pass den här veckan. Det får bli hemma i så fall, tror jag kan behöva en dags vila innan nästa gång.

20 varv, med alla chins!
PS. Jag har lagt till en sida på bloggen med träningsmusik. Ett par spellistor som ni kan följa på Spotify, om ni vill. DS

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar