Google+

torsdag 14 november 2013

Teknikens under

Under gårdagen försökte jag lägga en beställning hos Milebreaker.com för att utnyttja mit presentkort. Jag hade ju lite problem tidigare i veckan eftersom det blev nåt knas med momsen, så jag skulle bli av med hela 5 kr! Inget problem egentligen, men jag tyckte det var lite konstigt att de inte kunde få till det! Jag fick till slut svaret att det inte gick att lösa på kort sikt och att jag väl fick acceptera förlusten! Hur som helst så bestämde jag mig för att beställa ändå. Första försöket sket sig när deras sida hängde sig och köpet inte gick igenom. Presentkort förbrukat, fick ny kod. Andra försöket kom jag vidare men då sket det sig när jag skulle betala med kort, jag hade inte dosan på jobbet så jag fick avbryta köpet. Presentkort förbrukat, fick ny kod. Tredje försöket sket sig också vid betalningen, sidan hängde sig vid betalningen. Presentkort förbrukat, fick ny kod. Femte försöket började dåligt, sidan sa att koden inte var giltig. Efter ytterligare ett mail till stackaren på kundtjänst bad hon mig att prova igen. Jag gjorde det och då funkade koden. Jag klickade vidare för att betala, varpå sidan satte igång att ladda... länge. Till slut stod det att det hade blivit nåt fel, igen. Den här gången låg däremot det avdragna beloppet kvar i kundkorgen så det var bara att försöka igen och till slut gick beställningen igenom. Inte så lätt med teknik ibland. Kundtjänsten ska ha en eloge för att de inte tröttnade utan fortsatte försöka trots en ganska utdragen mailväxling, 18 mail totalt. Men, nu när jag har maxtestat deras system, så är det nog fritt fram för alla andra att beställa. Borde vara idiotsäkert nu!

Äntligen!!!
Det var det, nu över till träningen. Igår fortsatte jag med styrketräningen enligt planen. Det blev ett pass på lunchen eftersom jag kom iväg lite senare än vanligt på morgonen. Inga större konstigheter den här gången heller. Jag kände mig däremot starkare och piggare än tidigare under veckan, så passet gick i lite högre tempo. Har till och med lite träningsvärk idag. Genomfört pass enligt nedan:

10x20 Armhävningar
10x25 Sit-ups
4x10 Chins
10x15 Dips

Bonus:
2x15 Lyft framåt, över huvudet med 10 kg viktplatta
12+10 Hantelcurl

Självklart blev det musik i lurarna och några låtar som stack ut lite extra var följande:

 

Det var gårdagens träning. Dagens träning har, bortsett från cykling, bestått av en löptur på lunchen. Just nu intar jag lunch vid datorn, för att vara lite effektiv! Det blev 5 km runt Krokom. Ganska halkigt trots dubbade skor, men det beror på att dubbarna är slitna. Som tur är så kan jag byta plats på dubbarna, så det blir till att sätta de minst slitna där de behövs mest. Det var väl allt för idag. Ha det bra!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar