Google+

söndag 17 november 2013

Vila, underhåll och återhämtning

Söndagar är den enda dagen som enligt min plan inte innehåller någon träning, vilodag tror jag det kallas. Det är skönt med vilodag. Idag åt jag en rejäl frukost, med havregrynsgröt, scones och ägg. Inte helt fel. Jag var fortfarande mätt när det var dags för lunch. Men lunchen gick ner den också. Eftersom jag inte har tränat idag så tänkte jag köra en lite sammanfattning av veckan.

Cykling:
Till och från jobbet fyra dagar, totalt  103,1 km.

Löpning:
5 pass, totalt 31,7 km

Styrketräning:
BRAK, 3 pass:
- Armhävningar: 600 st
- Sit-ups: 750 st
- Chins: 120 st
- Dips: 450 st
Kettlebell, 1 pass

Det känns skönt att komma igång igen efter en vecka helt utan träning. Nästa vecka kommer bli något värre. Varje BRAK-pass ska utökas med 5 set av armhävningar, sit-ups och dips. Det blir däremot inte så många fler chins, bara 2 extra per set. Men det kommer säkerligen bli tillräckligt jobbigt ändå. Passet kommer troligtvis ta ca en timme att köra igenom. Dags att börja gå upp tidigare!

Eftersom det ändå var vilodag idag så passade jag på att utföra lite service på lite utrustning. Till att börja med bytte jag plats på några av dubbarna i mina Asics Gel-Arctic, så att fästet blir bra igen. Dubbarna längst fram var rejält slitna och gav inte mycket fäste.

Dubbar innan byte
Dubbar efter byte
  Efter byte av dubbar bytte jag armbandet på min Garmin till ett mjukt i tyg som följde med klockan. Originalarmbandet gick sönder för inte så länge sen.
Sats för byte av armband
Nytt smidigt armband i tyg.  
Hoppas alla andra har haft en bra vecka, med trevlig träning och annat som gör veckor bra. Ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar