Google+

måndag 4 november 2013

Ofrivillig vila

Efter en veckas ofrivillig vila så gjorde jag idag ett försök att träna igen. Jag tycker att jag känt mig halvrisig ett bra tag nu utan att bli riktigt sjuk. Tyckte därför att det idag kunde vara dags att sätta igång igen och hoppas på det bästa. Går det så går det, går det inte så kanske jag blir sjuk på riktigt. Jag hoppade på cykeln och cyklade till jobbet för första gången på nästan två veckor, vilket känns som en evighet. Cykelturen gick bra, kändes som att jag hade helt ok med ork. Däremot så var jag ganska trött efter en vecka med för lite sömn, mestadels mitt eget fel eller egentligen Battlefield 4's fel. Inte lätt att få gott om sömn när spelet släpptes i torsdags och kvällstid är speltid! Men så kan det vara. Nu ska jag se till att komma igång med träningen igen, så får spelandet bli en bonus i lagom dos... typ.

I vilket fall som helst så kom jag till slut fram till gymmet. Jag kände redan innan jag satte igång att jag var var tröttare än vanligt, sömnigt trött. Ville helst gå och lägga mig, men jag tänkte att det är bara att bita ihop och köra igång, så kommer jag vakna till. Jag stoppade lurarna i öronen, startade min träningsspellista och satte igång. Jag körde fyra varv, varav tre med chins, innan jag började känna mig så där slut som jag brukar känna mig ibland när jag gått ut för hårt. När jag började bli kallsvettig och kände illamåendet komma krypande tyckte jag att det var lika bra att avbryta passet. Det var ingen optimal inledning på träningsveckan, men så kan det gå ibland. Förmodligen har jag nåt skit i kroppen som vägrar försvinna, eller bryta ut för fullt. Vilket som är nästan att föredra framför att gå runt och vara halvkass i flera veckor. Hur som helst så ska jag cykla hem i eftermiddag så jag lär väl märka hur det känns då. I morgon blir det nog inte så mycket tränat men på onsdag ska jag göra ett nytt försök, om jag inte lyckats bli ordentligt sjuk då. Börjar bli riktigt trött på det här nu.

Innan jag blev vek gjorde jag följande:
4x20 Armhävningar
4x25 Sit-ups
3x10 Chins
4x20 Dips

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar